DETTA RÄ EBN RUBRTIK

Lägg till bildtext
Min Norton känns nu mycket behagligare att gasa med. Tidigare var den hemsk över 4 000-5 000 rpm.
   Jag valde Jims standardkam och jag tycker att jag har bra drag över hela registret, inga problem att ligga och marscha 120-130 om man vill, det räcker gott för mig som inte har kåpa. En standardkam räcker utmärkt för ”gatåka”. Ju vassare kam man har desto mer toppeffekt, men man måste varva rejält för att ha nytta av effekten. Används maskinen för vanligt ”gatåka” lever nog motorn större delen av sitt liv under 4 000 rpm och då har man ingen nytta alls av trimkammar. Tvärtom, man tappar i botten och mellanregistren Min Norton känns nu mycket behagligare att gasa med. Tidigare var den hemsk över 4 000-5 000 rpm.
   Jag valde Jims standardkam och jag tycker att jag har bra drag över hela registret, inga problem att ligga och marscha 120-130 om man vill, det räcker gott för mig som inte har kåpa. En standardkam räcker utmärkt för ”gatåka”. Ju vassare kam man har desto mer toppeffekt, men man måste varva rejält för att ha nytta av effekten. Används maskinen för vanligt ”gatåka” lever nog motorn större delen av sitt liv under 4 000 rpm och då har man ingen nytta alls av trimkammar. Tvärtom, man tappar i botten och mellanregistren Min Norton känns nu mycket behagligare att gasa med. Tidigare var den hemsk över 4 000-5 000 rpm.
   Jag valde Jims standardkam och jag tycker att jag har bra drag över hela registret, inga problem att ligga och marscha 120-130 om man vill, det räcker gott för mig som inte har kåpa. En standardkam räcker utmärkt för ”gatåka”. Ju vassare kam man har desto mer toppeffekt, men man måste varva rejält för att ha nytta av effekten. Används maskinen för vanligt ”gatåka” lever nog motorn större delen av sitt liv under 4 000 rpm och då har man ingen nytta alls av trimkammar. Tvärtom, man tappar i botten och mellanregistren.

Kommentarer